Keith Teboul teeb haltuurat : )

taavi kirjutas on Monday Jan 26, 2009 rubriigis uudised. Sildid: , ,

Midagi huvitavat toimub järjekordselt ka veivilaudade arengus. Alles see oli, kui kaheuimelised lauad tõeliselt popiks muutusid ja pea kõik lauatootjad need oma tootevalikusse lisasid. Nüüd kõigutatakse taas meie ettekujutust klassikalise veivilaua kujust. On see ainult marketing või on uued ideed tõepoolest nii paljulubavad? Julgemad igal juhul katsetavad hoolega.

Josh Angulo näitas oma 2009nda aasta laudadega tee kätte (vaata näiteks chango ja victory nimelisi lainesõidulaudu) ja teised kihutavad samas suunas järele. Quatro lauadisainer Keith Teboul, kelle käest JP sõitja Jason Polakow juba eelmiseks Cabo Verde võistluseks laua tellis, on nüüd teinud päris ohtliku väljanägemisega lauad ka teisele JP sõitjale Kauli Seadile. Loe lähemalt prantsusekeelsest ajakirjast WIND.

Eks näeme, kas Cabo Verde võistlusel on need uued ja huvitavad lauad platsis. Eesti kontekstis tundub see küll juba pilli lõhkiajamisena – meie lainesõiduelu elavdaks imelaudade asemel hoopis üks korralik tehisriif : ) Muidugi mõista mitte tingimata kusagil looduskaitsealal või muidu sellises kohas, kus see kohalikud elanikud kurvaks teeb. Midagi Hiiumaa tuuleparkide taolist ei ole küll vaja.

Aga kas kusagil Eesti rannikul on üldse sobivaid tingimusi tehisriifi ehitamiseks?

4 kaasamõtet artiklile “Keith Teboul teeb haltuurat : )”

  1. Rolle ütles

    suurem hulk liivakotte ja sobiv koht(neid leiab merekaartide pealt, kus sügavus ilusti näidatud), nt. Viimsi vabaõhumuuseumi ees(ilus muru rigamiseks ja parkla) ja ongi olemas. liivakotti riffe on ka tehtud mujal maailmas, meil ilmselt tekib keskonnakaitsega igal pool jama. Samas kui ikka juhtub kogemata, et “jääajal” kelgu pealt kotike pudeneb…

  2. hardcore ütles

    Riifi teema on jumekas! Kas seda ohtu pole, et liiv loksutades kotid puruks hõõrub ja kõik merre tassitud materjal uuesti sujuvaks põhjaks vajub? On muidugi variant Zuppingu käest carbonkotid tellida aga…

  3. Rolle ütles

    liivakottidele tekkib üsna kiiresti sete(liiv) peale ja vees põhivaenlast suhkrukotile-UVkiirgust pole(seal sees ei loksu küll miskit). Kõikse suurem mure on ikkagist keskonnaamet(seda luba ikka naljalt ei anta), samas no kui see kotike pudeneb ühel ja teisel…. ilmselt neid suhkrukotte ikka liigub, grossipoe taaranurgas ootavad sajad kotid adidressiks sulatamist. liivaga see, et kui iga surfar täidab ja poetab kokkulepitud kohta 10 kotti miski mõistliku aja jooksul, siis saaks ju see isegi teoks. kus võiks see koht olla on muidugi ise küss

  4. taavi ütles

    Keskonnaamet ei ole “mure” : ) Pigem on see instants, mis muu hulgas püüab tagada, et midagi tobedat ei ehitataks. Ja vette ehitamisel on terve rida “pisiasju”, mis vajavad teadlikku tähelepanu, et vältida kahjulikku keskkonnamõju või siis lihtsalt kilplasetööd.

    Põhjareljeefi muutes muutuvad paratamatult ka liiva rände- ja kuhjeprotsessid. Ja kuna lainete jõud on siiski piltlikult üteldes “hoomamatu”, siis pelgalt liivakottide abil (ilma projekteerimiseta) soovitud tulemust kindlasti ei saa.